Małopolski Portal Informacyjny

Andrychów - Wadowice - Kalwaria Zebrzydowska - Wieprz - Zator - Kęty - Sucha Beskidzka

Kolejowy odcinek Wadowice – Andrychów zmienia się nie do poznania

Kolejowy odcinek Wadowice – Andrychów zmienia się nie do poznania

Błyskawiczne tempo prac na kolejowej linii nr 117.
Remont kolejowy w Choczni

Według wciąż nieoficjalnych wiadomości, do 18 grudnia br. ma zakończyć się przebudowa linii kolejowej nr 117 na odcinku Wadowice-Andrychów.

 

Na 2/3 długości tego odcinka dopuszczalna prędkość pociągów ma wzrosnąć dwukrotnie: z 40 na 80 km/h (w pozostałej części w granicach 50-70 km/h).

Modernizację linii kolejowej nr 117 monitoruje Rafał Stuglik – radny Sejmiku Województwa Małopolskiego, który jest pod wrażeniem postępu jaki dokonał się na remontowanym odcinku.

W ostatnich tygodniach firma “Skanska”, wykonuje prace w iście “japońskim” tempie, pracując na trzy zmiany, również w dni wolne od pracy. Oznacza to, że począwszy od 19 grudnia zostanie wznowiony, przynajmniej przejściowo, normalny ruch kolejowy na linii nr 117 od Bielska aż po Kalwarię. Ponadto na “śląskim” odcinku tej linii: od przystanku Kozy Zagroda aż po stację Bielsko-Biała Gł. pracuje ciężki sprzęt, naprawiając zużyte tory i podtorze. Na tym odcinku ma być podniesiona prędkość pociągów z obecnych 40 do co najmniej 60 km/h – mówi Rafał Stuglik.

Jak  dodaje radny, od trzeciej dekady grudnia br. niemal do końca lutego 2021 r. ma zostać wznowione kursowanie pociągu IC “Podhalanin” relacji Szczecin Gł. – Zakopane, z planowanymi postojami w Kętach, Andrychowie i Wadowicach, co umożliwi szybki dojazd na Podhale w okresie Świąt Bożego Narodzenia, Sylwestra  i ferii zimowych.

W 2021 r. głównym zadaniem ekip torowych będzie przebudowa stacji w Andrychowie wraz z budową nowej mijanki w Barwałdzie Średnim (gmina Kalwaria Zebrzydowska). Drugi tor ma mieć długość 400 m, a sam przystanek zostanie przesunięty 300 m w kierunku wschodnim, w porównaniu z jego obecnym położeniem. Obelisk ku czci ofiar wielkiej katastrofy kolejowej z 1944 r. położony  w Barwałdzie Średnim zostanie zachowany w dotychczasowym miejscu.

Przypomnijmy, że cała inwestycja kolejowa miedzy Wadowicami a Andrychowem  o wartości 129 mln zł, jest finansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego.

Linia nr 117 Bielsko-Biała – Kalwaria Zebrzydowska stanowi część szlaku kolejowego łączącego największe miasto Podbeskidzia z Krakowem. Obecnie między Bielskiem-Białą a stolicą Małopolski kursują pociągi Przewozów Regionalnych współfinansowane przez samorządy obu województw.

 

Zobacz również: Co nam da remont linii kolejowej nr 117?

Podziel się tym wpisem:

Share on facebook
0 0 głos
Oceń ten artykuł !
Subskrybuj
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najczęściej komentowane
Inline Feedbacks
View all comments
Tomuś

no, widzę, że Pan Rafał zna się na rzeczy

Madzia

Dobrze, że ktoś dba o to
Panie Rafale zapunktował Pan u mnie
Madzia 🙂

2
0
Podziel się przemyśleniami, skomentuj (nie wymagamy logowania).x
()
x