W niedzielę 11 czerwca br. wchodzi w życie letni kolejowy rozkład jazdy, który będzie obowiązywał do 2 września włącznie. Dla pasażerów korzystających z linii kolejowej nr 117, począwszy od Bielska po Wadowice przynosi on “rewolucję kolejową”, prawdopodobnie największa od czasów austriackich, kiedy to 1 czerwca 1888 r. otwarto “drogę żelazną “Bielitz-Kalwarya”.
W tym dniu po raz pierwszy przejadą pociągi po odbudowanej łącznicy w Kalwarii Zebrzydowskiej, łączącej linię nr 117 z linią nr 97 bez wjazdu do Kalwarii Lanckorony i zmiany kierunku, skracając trasę do Krakowa o 2 km. Tylko jedna para porannych pociągów z Wadowic do Krakowa i z Krakowa do Bielska będzie nadal wjeżdżać do Kalwarii Lanckorony ze względu na połączenia w kierunku Suchej Beskidzkiej. Podróż do i z Krakowa ulegnie znacznemu skróceniu nawet do 14 minut.
Przeciętnie pociąg z Andrychowa do Krakowa Głównego pojedzie godzinę i 40 minut, a z Wadowic do stolicy województwa niewiele ponad godzinę i 20 minut. To nie koniec zmian. W okresie od 24 czerwca do 3 lipca, czyli przez 10 dni pojawi się na linii kolejowej nr 117 pociąg PKP Intercity “Podhalanin”, łączący Szczecin z Zakopanem.
Jednak od 4 lipca aż do końca wakacji zamiast niego kursować będzie zastępcza komunikacja autobusowa z postojami w Kętach, Andrychowie, Wadowicach i Kalwarii Lanckoronie. Od 4 lipca do 1 września włącznie ruch kolejowy miedzy Kętami i Bielskiem będzie wstrzymany z powodu prac modernizacyjnych po śląskiej stronie tej linii, polegających głównie na przebudowie mostków i przepustów. W tym okresie między Kętami a Bielskiem kursować będą, zamiast pociągów, autobusy PolRegio.
Bliższe szczegóły letniego rozkładu jazdy podaje internetowy portal pasażera oraz plakaty zamieszczone na poszczególnych stacjach i przystankach.
Zobacz również: Rusza budowa przystanku kolejowego w Dąbrówce nad Jeziorem Mucharskim
Qrde no rewolucja. Szybciej byłoby furmankom jechać….