Oszuści, działający metodą „na BLIK-a” pokonują zabezpieczenia i uzyskują dostęp do aplikacji Messenger. Następnie za jej pośrednictwem wysyłają do znajomych danej osoby wiadomości z prośbą o wygenerowanie i podanie im kodu BLIK. Zazwyczaj tłumaczą to pilną potrzebą zrealizowania przelewu lub uiszczenia jakiejś opłaty i chwilowym brakiem dostępu do swojego konta. Tego typu wiadomości to próba oszustwa!
Wiele osób, sądząc, że koresponduje ze swoim znajomym podaje kod BLIK i w aplikacji mobilnej banku potwierdza PIN-em realizację transakcji, nie sprawdzając jej szczegółów. Natomiast jeśli w ustawieniach aplikacji bankowej nie zostało zaznaczone, że tego typu operacja wymaga zatwierdzenia przez właściciela konta, osoba która otrzyma kod BLIK praktycznie z każdego bankomatu może wypłacić pieniądze bez użycia karty. W ten sposób użytkownicy tracą pieniądze na rzecz osoby podszywającej się pod znajomych.
Mimo nagłośnieniu tego rodzaju wyłudzeń, pula skradzionych pieniędzy ciągle się powiększa. Apelujemy o ostrożność w udostępnianiu wrażliwych danych i odpowiednią weryfikację osób, które o nie proszą.