PUE ZUS to narzędzie, które umożliwia dostęp do usług elektronicznych świadczonych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Dzięki niemu można załatwić większość spraw przez internet – bez wychodzenia z domu.
Od 1 marca do 5 maja 2020 r. klienci ZUS założyli prawie 411 tys. nowych profili. To prawie trzykrotny wzrost w stosunku do liczby profili założonych od stycznia do końca lutego tego roku.
„Dzięki PUE można m.in. przejrzeć dane zgromadzone w ZUS, przekazać dokumenty ubezpieczeniowe, składać wnioski i otrzymywać na nie odpowiedzi. Przez PUE można również uzyskać dostęp do informacji o stanie konta ubezpieczonego oraz do informacji o wystawionych zwolnieniach lekarskich” – mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
Na stronie internetowej Zakładu (www.zus.pl) można znaleźć szczegółowe informacje, w jaki sposób założyć profil na PUE. Zakładając profil należy dokonać rejestracji i potwierdzić swoją tożsamość.
„Potwierdzić swoją tożsamość można na wiele sposobów, m.in. za pomocą Profilu Zaufanego, podpisu kwalifikowanego, bankowości elektronicznej lub osobiście w każdej placówce ZUS” – podkreśla profesor.
ZUS ponownie otwarty dla klientów
Dodatkowo od 4 maja 2020 r. ZUS przywrócił standardową obsługę klientów w swoich placówkach. W salach obsługi klientów można m.in. uzyskać informacje i porady oraz złożyć wnioski i dokumenty. Ponadto, że można tak także potwierdzić potwierdzić Profil Zaufany, który jest potrzebny np. do składania wniosków przez PUE ZUS.
Zobacz również << Urząd Miejski w Wadowicach wznawia indywidualne przyjęcia, pod jednym warunkiem >>