Starostwo Powiatowe w Wadowicach doczekało się nowego obiektu. W środę (12.02) odbyło się uroczyste oddanie budynku administracyjnego przy ul. Mickiewicza. Budynek będzie pełnił funkcję archiwum, a także będzie miejscem obrad Rady.
Obiekt został przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Na parterze zlokalizowano 4 garaże oraz archiwum. Na piętrze znajduje się sala obrad, a także 10 pomieszczeń biurowych. W planach jest wykorzystanie również powierzchni poddasza na której wstępnie ustalono budowę 9 pomieszczeń biurowych.
Do budynku zostaną przeniesione następujące wydziały:
– wydział zarządzania kryzysowego i spraw obronnych
– biuro Rady Powiatu
– archiwista zakładowy
– biuro projektów edukacyjnych
– biuro kasy zapomogowo – pożyczkowej
Warto odnotować, że pomysłodawcą tej inwestycji był Bartosz Kaliński – były starosta wadowicki, obecnie burmistrz Wadowic. To dzięki jego inicjatywie Powiat Wadowicki doczekał się nowoczesnego obiektu.
Roboty budowlane rozpoczęto 03.04.2018, zatem trwały prawie półtorej roku. Całkowity koszt inwestycji wynosi 7 016 458 zł.