Małopolski Portal Informacyjny

Andrychów - Wadowice - Kalwaria Zebrzydowska - Wieprz - Zator - Kęty - Sucha Beskidzka

Odbieraj listy polecone bez wychodzenia z domu

Odbieraj listy polecone bez wychodzenia z domu

Korespondencja dotrze do nas w wersji elektronicznej. Bezpiecznie, z zachowaniem tajemnicy korespondencji.

Portal GOV.pl przygotował nową e-usługę, która jest wynikiem współpracy z Pocztą Polską. Od teraz nie trzeba iść na pocztę, aby odebrać list polecony. Korespondencja dotrze do nas w wersji elektronicznej. Bezpiecznie, z zachowaniem tajemnicy korespondencji.

– To projekt, nad wdrożeniem którego pracowaliśmy od dawna. Obecna sytuacja przyspieszyła tylko jego realizację – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – To kolejny dowód na to, że w czasie, w jakim się znaleźliśmy – cyfryzacja jest naszym sprzymierzeńcem. To także kolejny powód, dla którego warto założyć profil zaufany – dodaje szef MC.

Elektronicznie można dostać tylko korespondencję, czyli list (np. z urzędu gminy, spółdzielni lub wspólnoty mieszkaniowej). Nie dotrą tą drogą pisma z sądów, prokuratur, organów ścigania, czy komorników sądowych. Po nie nadal trzeba udać się na pocztę.

Załóż eSkrzynkę

Aby to zrobić potrzebny będzie profil zaufany. Jeśli jeszcze go nie masz, załatw to od ręki. Możesz go założyć w kilka minut, wykorzystując do tego bankowość elektroniczną.

Kolejny krok to wizyta na portalu www.GOV.pl i zalogowanie się do konta „Mój GOV” (prawy górny róg strony). Następnie wybieramy e-usługę „Załóż eSkrzynkę – odbieraj listy polecone”. oraz klikamy przycisk „Załóż e-skrzynkę”. Następnie wypełniamy krótki formularz, dostajemy dane do logowania na adres e-mail po kliknięciu w link konto zostanie aktywowane.

W tajemnicy

Jak to będzie wyglądało w praktyce, co można znaleźć w eSkrzynce? Zeskanowaną kopertę oraz jej zawartość. Dodatkowo, po miesiącu od zeskanowania przesyłka trafi do w swojej oryginalnej, papierowej formie (bez awizo, nie trzeba będzie iść po nią na pocztę).

– Nasza usługa to gwarancja jakości i najwyższych standardów bezpieczeństwa. To niezwykle istotna zmiana dla wszystkich obywateli, podmiotów publicznych, ale też zmiana dla samej Poczty, która zmienia model biznesowy z tradycyjnego na elektroniczny  – mówi Tomasz Janka, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. rozwoju.

Od kiedy będzie liczony czas doręczenia przesyłki do adresata? Datą doręczenia przesyłki jest dzień, w którym pobierzesz plik z eSkrzynki. Jeśli tego nie zrobisz, za datę skutecznego doręczenia uznany zostanie dzień zwrotu przesyłki. To dwa tygodnie od dnia następnego od zamieszczenia dokumentu w Twojej eSkrzynce.

Zobacz również << Numizmatycy poczekają. Emisję monet kolekcjonerskich przesunięto na maj >>

Podziel się tym wpisem: